Storhelg

Vet ni vad?
Imorse när jag skulle springa ärenden till jobbet så var det kaos på centrum. Klockan var då halv 10.

K-A-O-S

Jag gjorde det jag skulle och stressade snabbt tillbaka till jobbet där det också var kaos. Det har varit en enda stor stressdag. Tacka gudarna för att jag är så stresstålig. Man blir det lätt av att vara som jag. Och tacka gudarna för underbara kollegor. Kommer jag nånsin ha sånhär tur igen?

Hur som helst. Ikväll när jag var i Norrtälje och hämtade bilen så skulle jag handla lite åt mamma. Klockan 21:30 (ungefär) stegade jag in på Coop och vad ser jag? Människor, i princip överallt. Inte ens halv 10 var det lugnt.

När jag gick förbi köttet så var det lite lagom urplockad. Fanns knappt något kvar. Då insåg jag att midsommar är tammefan precis som vid jul. Affärerna är proppade med människor. Att inte få något kött att grilla är som att vara utan julskinkan. Eller ännu värre. Att vara utan jordgubbar är som att vara utan julgranen.

Vilken mathysteri!

// B, kommer alltid ligga steget före. Alltid handla veckan innan. Frys in. Klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0