Den får lite socker och ångrar sig genast.

Somnade på altanen nyss och när jag vaknade tänkte jag genast på getingar.
Det var något som kröp på min arm och jag slog bort den i en cprörelse och ett litet skrik, eftersom jag trodde det var en geting. Blir jag stucken av en geting dör jag.
Tror jag.
Har fått för mig det eftersom sist jag blev stucken i fingret svällde det upp till en falukorv och jag blev stammis på läkarstationen.

Mitt liv hänger numera på ett stick.

Kommer ihåg när jag var liten och vart stucken. Det sjukaste. Om jag nu minns detta rätt.
Då fick jag en sockerbit av mamma att lägga där den stuckit mig eftersom det lockar tillbaka geting och då tar getingen tillbaka sin gadd.

(!!)

Stämmer detta? Jag måste få veta! Är det därför man tar till en sockerbit? FÖR ATT LOCKA TILLBAKA GETINGEN SÅ DEN KAN ÅNGRA SIG OCH TA MED SIG SIN GADD OCH FLYGA VIDARE!?

Låter sjukt.
Kan inte stämma.
Men varför har mamma lurat i mig detta då för?
Eller har jag lyckas förvrängt det hela? Sånt händer ju aldrig..

/F- Bara måste veta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0